За допомогою золотого матеріалу Монтессорі розв'язували задачки з обчисленнями в межах сотні, з переходом через розряд. В даному випадку я намагалася вигадати сюжети (задачі), які близькі дітям, і зацікавити їх розповіддю.
І ще вчилися читати і доповнювати схеми, на яких діти зображені кружками. Чорний кружечок - хлопчик, сірий - дівчинка. Суцільна стрілка говорить : "Ти мій брат", пунктирна - "Ти моя сестра".
Ось тут, наприклад, потрібно визначити де хлопці, де дівчата, хто кому брат, сестра. Далі розфарбувати кружки і домалювати стрілочки:
Якщо макаронина лежить в першій комірці, її значення дорівнює 1, якщо в другій - 10, в третій - 100 і т.д. Можна біля комірок покласти маленькі картки з цифрами і прочитати число. У формі для льоду 9 комірок, почали називати числа - в цій комірці одиниці, тут - десятки, далі - сотні, тисячі, десятки тисяч, сотні тисяч, мільйони, десятки мільйонів, сотні мільйонів... Форма закінчилася, але ми продовжуємо далі. Діти заворожені назвами великих чисел, слухають уважно, перепитують, уточнюють. Потім діти робили для мене задачки - накладали макаронин в комірки, а я мала прочитати число. Самі вчилися читати дво-, три- та чотирицифрові числа.
Ще розв'язували задачі про вік. Типу такої: Саша молодший за всіх, Катя молодша за двох, Аня молодше за Женю. Цю задачку легко розв'язати, якщо намалювати схему і вписувати в кружки імена:
Мені здається, що вчитися складати схеми дуже важливо, і класно, якщо вдається запропонувати дітям задачу, яку без схеми розв'язати складно. Бо схема до задачі, рішення якої очевидне, дітей зовсім не надихає. Ось такі задачки про вік якраз складні, але сильно спрощуються, якщо намалювати схему.
І наостанок складали картинки з танграму.
Немає коментарів:
Дописати коментар